Groentesoep; makkelijk, gezond én lekker!!

Dit is weer zo'n recept wat ik echt wil delen. Het is zó ontzettend makkelijk te maken! Ik adviseer mensen deze soep als lunch te eten. Op deze manier krijg je extra groenten binnen (ongeveer 150 gram!!) en dat heeft grote voordelen voor je gezondheid.

 1 grote ui

1 oranje pompoen

500 gram winterwortel

een flinke snuf zout

peper

1 theelepel kurkuma

1 eetlepel kokosolie

1-1,5 liter kokend water

Snij de ui in stukken. Schil de pompoen, verwijder de pitten en schil de wortels. Snij de groenten in grove stukken. Laat de kokosolie smelten en fruit de ui een minuut aan. Voeg daarna de pompoen en wortelstukken toe en bak deze ongeveer 2 minuten mee op een middelhoog vuur. Voeg de kurkuma toe en bak deze al omscheppend nog een halve minuut mee. Schenk het water op de groenten tot deze onder staan. Breng het geheel aan de kook en laat het 25 minuten op een laag vuur gaar worden. Voeg op het laatst het zout en de peper naar smaak toe en pureer de soep met een staafmixer. 

Je kunt met heel veel groenten variëren; courgette, broccoli, koolrabi, bloemkool, prei, pastinaak, etc. 

Succes en eet smakelijk!!